Programul de finanțare a proiectelor pentru dezvoltarea zonelor rurale este implementat de Asociația Grupul de Acțiune Locală „Eco duz Ialpugel”, în cadrul Programului LEADER.
Programul LEADER este un program de stat, elaborat și implementat de MAIA în comun cu AIPA în cadrul căruia GAL „Eco duz Ialpugel a solicitat finanțare în baza Planului Operațional. Vor fi selectate și finanțate proiectele din următoarele măsuri de sprijin ale Strategiei de dezvoltare Locală GAL:
- 1.1.1. Dezvoltarea afacerilor cu accent pe inovații – 500 000,00;
- 1.2.2. Modernizarea și promovarea serviciilor turistice, resurselor și produselor locale – 300 000,00;
- 2.1.1. Amenajarea zonelor de odihnă și recreere- 200 000,00;
- 2.1.2. Îmbunătățirea infrastructurii sociale- 200 000,00;
- 2.3.1. Ecologizarea activităților de proiect a GAL-ului- 207 240,00;
- 3.1.1. Promovarea patrimoniului cultural și sportului -50 000,00;
- 3.3.1. Dezvoltarea potențialului GAL-ului în organizarea festivalurilor -100 000,00.
Sunt eligibile să participe:
- Entități juridice din sectorul antreprenorial, public și civic, care au adresă juridică sau își desfășoară activitatea pe teritoriul GAL „Eco duz Ialpugel”;
- Grupurile și organizații și/sau instituții, asociate pentru implementarea unui proiect de dezvoltare locală a GAL, care au adresă juridică pe teritoriul GAL „Eco duz Ialpugel”;
- Persoanele fizice cu dreptul să practice activități de întreprinzător, fără a constitui o persoană juridică în conformitate cu legislația RM cum sînt GȚ, ÎI, care intră în componenta GAL „Eco duz Ialpugel”.
Perioada de depunere a cererii de finanțare a proiectului și anexe este 14.04.2025 - 11.05.2025, ora 17.00 .
- În cadrul prezentului apel de propuneri Cererea de Finanțare a proiectului și documentele aferente domeniilor de acțiune pentru care se planifică a fi efectuată investiția se depun de către solicitant în format electronic sau pe suport de hîrtie:
- în format electronic pe platforma MOLDOVA LEADER IT SOFT (MLIS) prin înregistrarea la următorul link https://www.mlis.md/ro
- în format electronic la adresa eco.duz.ialpuggel@gmail.com
- pe suport de hîrtie imprimat, s. Congaz, str,. Octombrie ,85 Casa de Cultură, Oficiu GAL.
- Propunerile prezentate către GAL pentru finanțarea proiectelor trebuie să conțină următoarele:
- Cererea de finanțare (vezi Anexa 1).
- Copia extrasului din Registrul persoanelor juridice. Gospodăriile Țărănești(GȚ) prezintă copia certificatului de înregistrare cu anexarea declarației de constituire.
- Declarația pe proprie răspundere privind veridicitatea informațiilor și a documentelor prezentate, inclusiv angajamentul de a nu înstrăina/transmite în folosință sub nici o formă investiția supusă subvenționării, de utilizare a acesteia conform destinației. ( vezi anexa2).
- Certificatul privind lipsa restanțelor la achitarea impozitelor și taxelor față de bugetul public național la momentul depunerii cererii, cu excepția sectorului public.
- Pentru sectorul public:
Copia deciziei consiliului local privind:
- aprobarea proiectului investițional;
- dovada capacității de cofinanțare în proporție de cel puțin 20% din valoarea proiectului investițional pentru sectorul public;
- împuternicirea persoanei, pentru a depune cererea de proiect investițional cu dreptul de a semna contractul de acordare a subvenției în avans și alte acte administrative;
- Cel puțin 3 oferte pentru utilajul, echipamentul, serviciul, materialul de construcții ce urmează a fi achiziționate în cadrul proiectului investițional;
- Copia actelor ce atestă dreptul de proprietate/posesie a bunurilor imobile pentru care se se efectuează investiția sau decizia consiliului local (pentru sectorul civic) privind permiterea implementării proiectului investițional î/pe bunurile care sunt proprietate publică a unității administrativ teritoriale;
- În cadrul bunurilor proprietate privată, acestea nu trebuie să fie grevate, cu excepția cazului în care datoria reprezintă un împrumut destinat exclusiv finanțării investiției;
- Copia contractului de societate civilă- pentru proiectele investiționale efectuate prin asociere;
- Documente relevante domeniului de acțiune pentru care se planifică a fi efectuată investiția;
- Procesul verbal de selectare a ofertei;
- Copia devizului de cheltuieli, după caz, proiectul tehnic, elaborat de specialiști autorizați în domeniu.
În cazul apariției unor întrebări/neclarități cu privire la apelul de propuneri sau aveți nevoie de suport la procedura de aplicare,
Vă rugăm să contractați directorul GAL „Eco duz Ialpugel”, Reguș Svetlana, nr. de tel. 068575000, email: eco.duz.ialpuggel@gmail.com